Haber

Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsü Gaziantep yollarında

EBRD tarafından “Yeşil Şehir” ilan edilen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji yatırımlarına devam ediyor.

Büyükşehir Belediyesi, ekosistemi korumak ve gelecek nesillere temiz bir şekilde aktarmak amacıyla Türkiye’nin ilk hidrojenli otobüsünü toplu ulaşımda kullanmaya hazırlanıyor.

İstasyon Meydanı’nda gerçekleştirilen tanıtımda, Karsan’ın ürettiği yerli ve milli, sıfır emisyonlu, çevre dostu hidrojenle çalışan otobüsler, tek depoda 500 kilometre yol kat ederken yüksek yolcu kapasitesi ve konforuyla öne çıkıyor.

Hidrojen otobüsleri diğer araçlardan farklı olarak atık olarak egzozdan su buharını uzaklaştırarak ulaşımdan kaynaklanan sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.

Yakıt için ihtiyaç duyulan enerji güneş enerjisinden sağlanacak.

Sudaki hidrojeni ayrıştırıp yakıt olarak kullanacak otobüsler aynı zamanda kendi kendini de şarj edebilecek.

Büyükşehir Belediyesi, hidrojen yakıtı elde etmek için kullandığı enerjiyi kurduğu güneş enerjisi santrallerinden karşılayacak.

Büyükşehir Belediyesi ayrıca hidrojen yakıtının üretilmesi ve depolanmasına yönelik tesis çalışmalarını da tamamlayacak.

“Egzozdan kirletici madde çıkmıyor, yalnızca su buharı çıkıyor.”

Tanıtım programında konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, bir hayalin daha gerçekleştiğini söyleyerek, başta Karsan olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederek şunları söyledi:

“Hidrojen otobüsünün önemi büyüktür. Küresel ısınma üst düzeyde ve özellikle iklim değişikliği dünyanın en büyük gündemi. Türkiye’de bu sorunun çözümü konusunda büyük bir irade var. Maddelerin uygulanması tamamen belediyenin ve belediyedeki paydaşlarımızın vizyon meselesidir. Hidrojen otobüsünden ilk bahsettiğimizde insanlar anlamadı. Avrupa hidrojen otobüslerine geçiyordu. Hızla gidip yerinde inceledik. Kardeş şehirlerimiz Duisburg ve Köln’e gittik. İşin Ar-Ge kısmını inceledik. Güneş enerjisi depolanamaz ancak hidrojen depolanabilir. Bu nedenle bir an önce akaryakıt çeşitlendirmesi yapmamız gerekiyor. Suyu ayrıştırılarak yakıt olarak kullanılır. “Otobüsler tank başına 500 kilometre yol kat ediyor ve egzozdan kirletici maddeler değil, yalnızca su buharı çıkıyor.”

“Yerli ve milli bir üretim varsa tercihimiz her zaman bu yöndedir.”

Başkan Fatma Şahin, EBRD’nin “Yeşil Şehir”inin OECD’nin şehri olduğunu söyleyerek konuşmasına devam etti. “Şampiyonlar Şehri”Sürekli yenilenmenin gerekliliğine vurgu yaparak sözlerini şöyle tamamladı:

“Akıllı ve yeşil ulaşım için üzerimize düşen tüm görevleri yerine getiriyoruz. Yenilenebilir enerji kullanmaya başladığımızda kullanım oranları arttıkça maliyetler düşüyor. Karsan yerli ve milli üreticimizdir. Kendi insan gücümüz ve beynimiz çalışıyor. Dolayısıyla yerli ve milli bir üretim varsa tercihimiz her zaman bu yöndedir. Bu şehir yeşil ve akıllı bir şehir. Yeşil ve akıllı ulaşım konusunda her türlü desteği sağlayacağız. Kendimizi yenilememiz ve dünyaya uyum sağlamamız gerekiyor. Gelecek nesillere ve nesillere yaşanabilir bir dünya yaratmalı, ortak vatanımız olan gezegenimizi temiz tutmalıyız. “Hidrojen otobüsleriyle Yeşil Şehir Gaziantep hedefine daha hızlı ulaşacağız.”

“Gaziantep özellikle yeşil dönüşümde öncü bir şehir”

Karsan CEO’su Okan Başbey, konuşmasında bugün düzenlenen tanıtım programından büyük gurur ve mutluluk duyduklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Gaziantep ülkemizin en ön sıralarında yer alan ve özellikle yeşil dönüşüm konusunda öncü bir şehir. Bunu burada açıkça görüyoruz. Bu lansmanı burada yapmak bizim için büyük bir gurur. Türkiye’de ilk kez hidrojen yakıtlı otobüsün tanıtımını Gaziantep’te gerçekleştiriyoruz. “Hidrojen yakıtlı otobüsü sizlerle tanıştırmaktan büyük gurur duyuyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu