Ekonomi

e-İhracat sektörü destek bekliyor

İnan, e-ihracat amaçlarına ilişkin değerlendirmede bulundu.

Yaklaşık 1,5 yıl önce Almanya pazarına girerek bu alandaki çalışmalarına başladıklarını aktaran İnan, daha sonra mayıs ayında Azerbaycan’da da faaliyete geçtiklerini söyledi. İnan, “Türkiye’de satılan ürünlerin neredeyse tamamı Azerbaycan’daki müşterilere açıldı. Orada hızla nüfusun yüzde 10’unu Trendyol müşterisi haline getirdik. İki ay önce Körfez ülkelerine açıldık. Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Bahreyn.” “Ve Umman’ı açtık. Orada da işler iyi gidiyor, iyi başladık. Şu anda en çok indirilen uygulama biziz. Orada da hızla büyümek istiyoruz.” dedi.

İnan, önümüzdeki dönemde avantajlı oldukları pazarlara odaklanacaklarını belirterek, şöyle devam etti:

“Doğu Avrupa ve Balkanlar’da önemli bir avantaja sahip olabileceğimizi düşünüyoruz. 2024 yılı başı itibarıyla rekabetin azalması ve lojistik avantajlar nedeniyle o bölgeye açılmayı planlıyoruz. Ardından Azerbaycan operasyonunu hızlandırıp güçlendirdikten sonra bu bölgeye de açılmayı planlıyoruz. Belirli ortaklıklar yoluyla Türk cumhuriyetlerine açılma planlarımız var.” “

Türkiye’nin bulunduğu coğrafyaya odaklandıklarını vurgulayan İnan, “Avrupa’nın en ucundan Türk cumhuriyetlerine, Kuzey Afrika’dan Ortadoğu’nun en ucuna kadar olan bölgeyi hedefledik. Burada bölgeleri önceliklendiriyoruz.” Türk malının ve Türk üreticisinin avantajlı olduğu bir yer.” söz konusu.

“Hava koşulları nedeniyle yazlık ürünler daha yoğun teslim ediliyor”

İnan, Arap ülkelerinde gördükleri ilgiye dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı:

“Bizim orada avantajımız Türk üretiminin ve markalarının çok popüler olması. Türkiye’de birlikte çalıştığımız ünlüler ve influencerlar orada da tanınıyor, takipçileri var. Türk mallarının kalite algısının diğer ürünlere göre daha yüksek olması bir avantaj. Alternatifler var, o pazarda kendi üretimleri olmadığı için ürünlerin çoğu yerli üretim.” Lojistik yakınlığımız sayesinde ürünleri hızlı bir şekilde teslim edebiliyoruz. Maliyet ve gümrük anlaşmaları gereği uygun fiyatla ve yeterli kalite anlayışımızla kullanıcıya ulaşabiliyoruz. Bunlar Çin ve Amerika’daki rakiplerimize karşı uluslararası ticarette büyük avantajlarımızdır. Arap ülkelerinde moda, dokuma ürünleriyle Konut dokuma ve dekorasyon işleri yoğun olarak satılıyor. Bunlar aslında üretim kaslarımızın çok güçlü olduğu ürün kategorileri. Trendyol’un satışlarının önemli bir yüzdesi buradan geliyor. Yaz eserleri hava şartlarından dolayı daha yavaş satılıyor. Ayrıca Türk eserlerini ve konut dokumalarındaki Türk üslup ve desenlerini de beğeniyorlar. Birçok markamızı biliyorlar.”

“Birlikte kullanılabilecek merkezi lojistik üsler olabilir”

E-ihracatta Ticaret Bakanlığı’nın gücünü arkalarında hissettiklerini vurgulayan İnan, Bakanlığın önemli teşvik ve destekler sağladığını söyledi.

Bakanlığın hedef pazarları belirleyip ekstra teşvikler vermesinin pazaryerleri için de bir rehber bulunduğunu belirten İnan, şöyle konuştu:

“Hem Türk cumhuriyetlerinde hem de Körfez ülkelerinde o işareti alıyoruz. Güçlendirme açısından iki temel konu var. Birincisi pazarlama giderleri ve oradaki süreçlerin kolaylaştırılması ve iyileştirilmesi. Yeni bir pazara girdiğinizde ihtiyacınız var. kendinizi tanıtmak ve markanızı oluşturmak.Bu çok maliyetli bir süreç.İkincisi lojistik ile ilgili süreçler.Ürünün Türkiye’den alınıp oraya iade edilmesi sürecini kolaylaştırmak için lojistiği baştan sona tek bir süreç olarak ele alıyorum. lojistik süreci de bu işin sürdürülebilir bir şekilde yürütülebilmesi için yeterince yönetilmesi gereken bir modül. Bir arada kullanılabilecek merkezi lojistik üsleri olabilir. Bu süreçlerdeki adımları hızlandıracak “Gümrüklerde destekler olabilir” ilgili bölümlerde iade edilen eserlerin ülkeye geri dönüşünü kolaylaştırıyor ya da orada satışına esas teşkil ediyor olabilir. Bunların hepsi sınır ötesi e-ticaret için karşı konulmaz faydalar sağlıyor.”

Desteği Trendyol için değil özellikle satıcıları için istediklerini belirten İnan, “Burada bir sürü evrak, fatura ve başvuru süreci var. Ürün test süreçlerinden geçilmesi gerekiyor. Bu süreçler ne kadar hızlı ve kolay olursa, o kadar hızlı ve kolay olur.” Mikro ihracatla yurt dışına daha fazla satıcı açabiliriz. “Pazar yeri, konsorsiyum gibi bazı desteklerden faydalanabiliriz ama satıcılarımızın faydalanması bizim için yeterli.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu